Σάββατο 7 Ιουνίου 2008

τη χρυσή των αγγέλων αντανάκλαση...


Έρχομαι από μακριά. Οι συλλέκτριες των κρόκων της Θήρας πορεύονται πλάι μου, κι από κοντά, πηγαιμένες με τον Άνεμο τον βόρειο, οι Μυροφόρες, ωραίες μες στα τρυανταφυλλιά τους και τη χρυσή των αγγέλων αντανάκλαση. Γέμισε καθ’ οδόν χώμα κιτρινωπό, κοκκινωπό, καστανό, ραμβώσεις από πετρώματα σκούρα, μπλε και μωβ, σαν αυτά που βλέπεις παραπλέοντας τις ακτές της Κύθνου Αύγουστο μήνα. Μια ευτυχία των ματιών, που είναι και της ακοής και της αφής και του νου, αφού η φύση γίνεται μελετητή ταυτόχρονα κι απ’ όλες τις μεριές, ώσπου τελικά ν’ αφομοιωθεί από τη δεύτερη μας υπόσταση, ‘κείνην που ξέρει ενίοτε να γίνεται δέκτης εξαιρετικά σημαντικών και κατά τρόπο υπέροχο ακατανόητων πραγμάτων. Να γιατί ευγνομονώ τους ζωγράφους. Για την ευγνομοσύνη που δείχνουν κι εκείνοι απέναντι στην ύλη και στις δυνατότητες που τους προσφέρει να την μετασχηματίζουν και να της δίνουν έναν Αέρα – μη φοβόμαστε τον όρο – Α θ α ν α σ ί α ς.

Η σταθερή, η οριστική, η μη ακυρώσιμη πραγματικότητα οφείλετε στα χέρια του· που, μετατοπίζοντας πολλές φορές κάτι ελάχιστο, αποσπούν την αίσθηση από το αντικείμενο που την προκαλεί, την χειρίζονται κατά διαφορετικό τρόπο κι αποκαλύπτουν σε μας τους άλλους μιά κάτοψη του κόσμου πλησιέστερη προς την πραγματική, εάν μπορεί να το πει αυτό κανένας. Που, εντούτοις, είναι αλήθεια. Λίγο δεξιότερα, λίγο ψηλότερα, λίγο πιό κόκκκινο, λίγο πιό κίτρινο, κι ευθύς να, το φωτάκι ανάβει στο Παράδεισο των κατανοούντων.


ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
απόσπασμα «Ιδιωτική οδός»


10 σχόλια:

kyriaz είπε...

εξαιρετικό...
Καλά να περνάς.

genna είπε...

Καλοκαίρι των ανέμων, του αιγαίου, της ξερολιθιάς...

των μπλου, των α μπε μπα μπλομ, έκανα υπέροχη βουτιά, σκαφάκια πηγαινοέρχονταν...

είναι όμορφη η ζωή Γιάννο, μεσ' τις αντιφάσεις της...

προσπαθώ καλό μου να περνάω καλά, όσο μπορώ...

κι εσύ να είσαι καλά.... περίοδος είναι θα περάσει, όλα θα έρθουν όπως τους πρέπει...

μάτια ανοιχτά, αφή, ακοή.... όμορφα των ποιητών λόγια...

σε φιλώ!!!!!!!!!!!!!

melian είπε...

Εγω πάλι ευγνωμονώ τους ποιητές.

Οι εικόνες που συνθέτουν με τις λέξεις σαν πιο όμορφες μου φαίνονται απο οποιαδήποτε πραγματικότητα αληθινή ή ψεύτικη.

Και φυσικά πιο πολυ ευγνωμονω τους συνθέτες που με τις μελωδίες μιλάνε κατευθείαν στην καρδιά και ουτε χρειάζεται να ξέρεις γράμματα για να νιωσεις τη μουσική

Καλό απογευμα, genna, να περνας παντα όμορφα και ανεμελα

genna είπε...

καλησπέρα Μελισσάκι

ναί, τους ποιητές... φτιάχνουν υπέροχες εικόνες και οι συνθέτες γεμίζουν τη καρδια....

κι εσύ τρυφερή μου να περνάς καλά!

σε φιλώ!!!!!!!

Alexis B είπε...

Η τέχνη, αχ, η τέχνη.
Ενας τρόπος επικοινωνίας μέσο της ομορφιάς, κοινωνός αισθημάτων...
καλή μέρα και μιά καλήτερη εβδομάδα

genna είπε...

Καλημέρα, τρυφερέ Αλέξη....

είδες η τέχνη καλό μου.....

Καλή εβδομάδα να έχεις κι εσύ

ενας ανοητος αντρας είπε...

Ψαρριανος!!!!

που τα βρισκετε ολα αυτα?

καλο σας απογευμα

genna είπε...

ενας ανόητος αντρας

Κάποτε η μαμά μου μου έδωσε ένα φτωχικό καλαθάκι, στο δρόμο προς την «γιαγιά» το γέμισα μ' εξαίσια καλούδια...

καλό απόγευμα και σε σας.!

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

καλησπερα καλό μου gennaki
μου φτιάχνεις την διάθεση
και μόνο με την παρουσία σου
εδω...σ αυτή τη γωνιά
Ευχαριστώ

κοτσυφοφιλάκια

και καλή βδομαδα

τσίου!!!!


υγ.
..Για την ευγνομοσύνη που δείχνουν κι εκείνοι απέναντι στην ύλη και στις δυνατότητες που τους προσφέρει

genna είπε...

Καλημέρα κοτσυφάκο μου!

Χαρά μου που είσαι εδώ.....

gennoφιλάκια!!!

τσίουυυυυυυυυυ