Σάββατο 30 Ιουνίου 2007

O κορυδαλλος του πρωϊνού

Kρουνός γαλάζιος ξέσπασε η ψυχή μου
όλες οι φλέβες μου τρέχουν μες στη φωνή μου
το αίμα μου λαρυγγίζει στη σιωπή σαν τους γρύλλους των θάμνων
σαν το ποτάμι που δε σκέφτηκε ποτέ τον αριθμό των σταγόνων του
κατεβαίνοντας σα μιά λάμψη ή σαν ένα μεθυσμένο φιλί πρός
τη θάλασσα.

Πάνω μου οι κόσμοι βουίζανε σα μιά γιορταστική διασταύρωση
μενεξεδένια ρόδινα και γαλανά ποτάμια
που κυλούν μες από έγχορδα και λαμπυρίζουν οι αιθέρες.

Tα στάχυα τρέχουν απ‘ τον ασημένιο αντίλαλο του σύμπαντος.

Aκούω βουβός το φιλικό μήνυμα του Θεού
που με ρωτάει μες απ’ το φως μ’ όλων του των αγγέλων
τα στόματα να του απαντήσω αν είμαι ευτυχισμένος
που με ρωτάει με τα χρυσά πίφερα των αχτίνων
και του απαντώ με το ίδιο του το φως που ξεχειλίζοντας
μες της ψυχής μου γαλανίζει την κορυδαλλένια κοίτη.

Σαν άστρο ανάμεσα στο φως του ήλιου και της αγάπης
φτεροκοπώντας στο ψηλό το δέντρο του παραθύρου του
ραμφίζω του πρωινού το φως και του απαντώ σφυρίζοντας
σαν τα πουλιά με δίχως λέξεις.

NIKHΦOPOΣ BPETTAKOΣ
«τα ποιήματα»


KAΛHMEPA!!!!!!!!!

3 σχόλια:

teiresias είπε...

Υπέροχος Βρεττάκος...,κι ας διαφωνώ ως προς την πίστη του στο Θεό.
Το ίδιο ισχύει και για άλλους μεγάλους των τεχνών.
Πώς αλλιώς;...Δεν κρίνω την ιδεολογία ενός ποιήματος μα την τέχνη του.

genna είπε...

...εγώ μιά πίστη στο Θεό ΦYΣH διαπιστώνω σ' αυτό το ποιήμα και στη φρίκη των ημερών το βρήκα σαν μια προσευχή, μα μπορεί κανείς να παρηγορηθεί με όμορφα λόγια μπροστά την πολλαπλή καταστροφή της OMOPΦIAΣ...
μόνο πιό τέρας αισθάνομαι ακόμα και γι αυτή τη προσωπική ανημπόρια... ακούω την κραυγή όλων αυτών των πλασμάτων, ακόμα και το χώμα κλαίει... τη λες εσύ καλέ μου μάντη...

teiresias είπε...

Δεν διαφωνούμε...Άλλωστε ο ουρανός της ποίησης χωρά ακόμη και τον Θεό...
Καλό σου βράδυ!